Rabljeni motor: 9 znakova upozorenja zbog kojih je bolje odustati od kupnje

Kupnja rabljenog motora može biti odlična odluka: dobar motocikl, povoljnija cijena i manje početno ulaganje. Ali ako se previdi samo nekoliko detalja, lako se pretvori u skupu i frustrirajuću avanturu.

Zato smo pripremili vodič kroz 9 ključnih znakova upozorenja kod kupnje rabljenog motora. Ako se više njih pojavi na istom motociklu, najpametnije je jednostavno – zahvaliti se i potražiti drugi primjerak.


1. Problematična papirologija i vlasništvo

Kod kupnje rabljenog motocikla u Hrvatskoj prvi korak nije pogled na auspuhe, nego na – dokumente.

Obavezno provjerite:

  • podudaraju li se broj šasije (VIN) i broj motora na motociklu i u prometnoj dozvoli

  • tko je stvarni vlasnik (osoba, tvrtka, leasing društvo)

  • postoje li zabilježbe tipa leasing, zabrana otuđenja, ovrhe

Posebno je sumnjivo ako:

  • osoba koja prodaje motocikl nije upisana kao vlasnik

  • nedostaje bilo koji dokument ili je objašnjenje nejasno

  • prodavatelj izbjegava razgovor o prijepisu i “sređivanju papira”

Ako papirologija nije potpuno jasna i čista, rizik je prevelik. Pravne probleme i dodatne troškove nitko ne želi nakon kupnje.


2. Motocikl se ne želi pokazati na hladan start

Ozbiljan prodavatelj rado će dopustiti da se rabljeni motor upali hladan. Ako se dođe na dogovoreni pregled, a motor je već zagrijan, to je razlog za dodatni oprez.

Hladan start otkriva:

  • probleme s paljenjem

  • neuobičajene zvukove u radu motora

  • dim iz auspuha (plavi, bijeli ili crni dim)

  • stanje lanca razvoda i podmazivanja

Ako prodavatelj inzistira da se motocikl ne pali hladan, uz objašnjenja tipa “nema potrebe, pali savršeno”, postoji mogućnost da se pokušava sakriti teži problem.


3. Svježe lakirani dijelovi i nelogične razlike u izgledu

Uređen i čist polovni motor je plus, ali previše “šminkanja” neposredno prije prodaje može skrivati neugodne priče.

Treba obratiti pažnju na:

  • razlike u nijansi boje na spremniku, oplatama i ramu

  • tragove brušenja, nepravilnu strukturu laka, “narančinu koru”

  • nove naljepnice samo na jednoj strani

  • vidljive ogrebotine na auspušima, ručkama ili kućištima, dok plastike izgledaju “previše nove”

To može značiti da je motocikl:

  • pao (ili više puta)

  • površno sređen samo vizualno

  • moguće pretrpio oštećenja na okviru ili vilicama

Pad nije nužno problem ako je sve stručno popravljeno i jasno objašnjeno. Problem nastaje kad se nešto očito skriva.


4. Nerealno mala kilometraža za starost i stanje motora

“Vikendom na kavu” je čest opis rabljenog motora, ali broj na satu mora imati smisla u odnosu na ono što se vidi na motociklu.

Sumnjivo je kad:

  • motocikl star 10–15 godina ima vrlo malo kilometara

  • gumice na papučicama, gripovi, ručice i sjedalo djeluju jako istrošeno

  • plastike su matirane i ogrebane, a kilometraža je “kao nova”

Brojčanik kilometara kod mnogih modela nije teško zamijeniti ili resetirati. Zato je važno gledati:

  • opće stanje motocikla

  • račune i povijest servisa s upisanim kilometražama

  • logiku: starost, tip motocikla, način korištenja

Ako kilometraža i stanje ne idu zajedno, treba računati da je stvarni broj kilometara značajno veći nego što piše.


5. Neujednačeno trošenje guma i kočnica

Gume i kočnice odličan su pokazatelj kako je rabljeni motor vožen i održavan.

Vrijedi provjeriti:

  • DOT oznaku na gumama (starost)

  • ravnomjernost trošenja po cijeloj površini

  • stanje kočionih pločica i diskova

Znak za oprez je:

  • ekstremno istrošene gume i diskovi na motociklu za koji se tvrdi da je “malo vožen”

  • potpuno nove gume na motoru koji je u svemu ostalom zapušten (često samo priprema za prodaju)

  • različiti modeli i proizvođači guma naprijed i nazad bez jasnog razloga

Neujednačeno trošenje može upućivati na:

  • lošu geometriju ovjesa

  • potencijalna oštećenja nakon pada

  • neadekvatno održavanje i stil vožnje s malo brige za sigurnost


6. Neobični zvukovi, vibracije i ponašanje u vožnji

Kad je moguće, probna vožnja rabljenog motora je najbolji test stvarnog stanja.

Tijekom vožnje treba obratiti pažnju na:

  • zveckanje ili lupkanje iz glave motora

  • čudne vibracije u određenom rasponu okretaja

  • “rupe” u snazi – motocikl povlači, pa naglo stane pa opet povuče

  • rad mjenjača – teško ili sporo prebacivanje, preskakanje brzina

  • kvačilo – proklizavanje ili hvatanje tek na vrhu

Ako je dojam da se s motociklom treba “boriti” umjesto da se u vožnji uživa, vrlo je vjerojatno da će popravci biti značajni i skupi. Takve situacije rijetko rješava “mali servis”.


7. Lanac, zupčanici i osnovno održavanje

Stanje lanca i lančanika jasna je slika o tome kako je vlasnik brinuo o motociklu općenito.

Treba provjeriti:

  • je li lanac podmazan ili suh i zahrđao

  • ima li dijelova lanca koji se teže savijaju (tvrde karike)

  • izgled zubaca lančanika (oštri, “kukasti” zubi znače veliku istrošenost)

  • je li oko motora i okvira vidljiva pretjerana masnoća, prljavština ili tragovi curenja

Ako su lanac i lančanici pred zamjenom, a ostatak motocikla također djeluje zapušteno, to vrlo često znači da osnovno održavanje nije bilo prioritet. U praksi to gotovo uvijek vodi prema dodatnim skrivenim ulaganjima.


8. Sumnjive prerade i nestručne modifikacije

Kvalitetni aftermarket dijelovi (ispušni sustavi, zaštite, crash barovi, bolji kočioni set) mogu biti plus. No, nestručno odrađene prerade i “kućni tuning” su ozbiljan razlog za oprez.

Sumnjivo je kad:

  • su originalni dijelovi rezani, bušeni ili uklonjeni

  • su električne instalacije “krpano” rješenje – goli kablovi, izolir traka, spojnice sumnjive kvalitete

  • je motocikl pun generičkih, vrlo jeftinih dijelova loše kvalitete

  • su uklonjeni tvornički elementi ispušnog sustava (npr. katalizator), a da nema jasnog objašnjenja

Takve modifikacije mogu:

  • utjecati na sigurnost

  • uzrokovati probleme s pouzdanošću

  • stvoriti dodatne troškove ako se želi vratiti motocikl u ispravno ili serijsko stanje

Za motocikl koji se kupuje kao pouzdan partner u vožnji, kaotične i nestručne prerade nisu dobra polazna točka.


9. Prodavatelj izbjegava pitanja, provjeru i servisnu povijest

Na kraju, jedan od najvažnijih faktora kod kupnje rabljenog motocikla je – osjećaj povjerenja u osobu koja prodaje.

Razlog za sumnju je kada prodavatelj:

  • ne želi ići na pregled u ovlašteni ili provjereni servis

  • reagira nervozno na detaljna pitanja

  • nema niti jedan račun od servisa, nema zapisanu servisnu povijest, sve je navodno rađeno “u vlastitoj režiji”

  • požuruje odluku uz rečenice tipa: “Imam još kupaca, morate se brzo odlučiti”

S druge strane, dobar je znak kad:

  • postoji spremnost za detaljan pregled u servisu

  • postoji barem dio računa, servisna knjižica ili bilješke o održavanju

  • prodavatelj otvoreno govori što je rađeno, što uskoro treba napraviti i zašto se motocikl prodaje

Kod rabljenog motora povjerenje i transparentnost znače jednako kao i tehničko stanje.


Kako smanjiti rizik pri kupnji rabljenog motora?

Savršeno stanje rabljenog motocikla rijetko postoji – i to je u redu. Bitno je da:

  • se zna što se kupuje,

  • se ima realna slika stanja,

  • se unaprijed planiraju troškovi nakon kupnje (servis, gume, registracija i ostalo).

Praktični savjeti:

  • na pregled je uvijek dobro povesti iskusnijeg vozača ili mehaničara

  • prije kupnje tražiti stručni pregled u servisu – taj trošak je mali u odnosu na probleme koje može spriječiti

  • motocikl pregledati danju, bez žurbe, s dovoljno vremena za temeljit pregled

  • usporediti više primjeraka istog modela da se dobije osjećaj za realnu cijenu i stanje


Zaključak: kada je pametno odustati od kupnje rabljenog motora

Kod kupnje rabljenog motora lako je “zaljubiti se” u model, boju ili zvuk auspuha. No, najvažnije je hladne glave procijeniti sljedeće:

  • urednost dokumentacije i vlasništva

  • ponašanje motora pri hladnom startu i u vožnji

  • logičnost kilometraže u odnosu na stanje

  • izgled guma, kočnica, lanca i lančanika

  • prisutnost nestručnih modifikacija

  • odnos i iskrenost prodavatelja

Ako se istovremeno pojavi više ovakvih znakova upozorenja, najčešće je najbolja odluka – odustati od kupnje i potražiti drugi motocikl. Ponuda rabljenih motora je široka, a jedan problematičan primjerak nikad nije vrijedan dugoročnih troškova i briga.


Trebate pomoć pri kupnji rabljenog motora?

Ako razmišljate o kupnji rabljenog motora u Hrvatskoj i želite smanjiti rizik, naš tim u Novema Nova stoji na raspolaganju.

Možemo pomoći:

  • savjetom pri odabiru odgovarajućeg modela

  • stručnim pregledom motocikla u našem servisu

  • ili ponudom provjerenih rabljenih motocikala iz našeg asortimana

Posjetite nas u našem salonu u Draganiću ili nam pošaljite poruku – rado ćemo pomoći da odaberete rabljeni motor na kojeg se možete pouzdano osloniti na svakoj vožnji!